Три яхти в одній:

отримувати задоволення від гонок на Laser можуть люди будь-якого віку і зросту

Опис класу "Лазер"

"Лазер" - це дуже легка, дешева і в той же час динамічна човен. У 1969 році канадець Брюс Кербі задумався про створення невеликого швертбота, який можна було б легко перевозити на даху автомобіля. Із завданням він впорався, і на світ з'явився "Лазер".

Для свого часу "Лазер" мав просто революційний підхід в дизайні.

Ця яхта мала повністю герметичним корпусом об'мом 150 куб. дм. і невеликим кокпітом. Вага корпусу дорівнює 60 кг, що забезпечило "Лазер" великим запасом плавучості (тому цей швертбот легко відновити в початкове положення після перекидання). Яхта була озброєна одним вітрилом (типу кет), і була розрахована на одну людину. Але від "Фінна" її відрізняла дуже проста конструкція. В "лазер" немає великої кількості складних снастей для тонкої настройки як в "Фінне". Щогла теж не влаштоване так складно. Конструктор зробив її алюмінієвої, круглого перетину, складовою з двох частин, щоб полегшити транспортування. Прямо перед виходом, яхтсмен з'єднує дві частини щогли, вставляє її в спеціальний рукав на вітрилі і прямо з вітрилом, встановлює щоглу в спеціальний стакан в корпусі. Озброїти "Лазер" до гоночного стану після транспортування можна буквально за лічені хвилини. Ця простота дуже допомогла "Лазеру" стати популярним, і сьогодні це найчисленніший олімпійський клас. У той же час, "Лазер" - це жорсткий монотип і, завдяки високим вимогам до дотримання стандартів при виробництві, він дуже конкурентний клас. Всі корпуси ідентичні, а вітрила вирізаються по одним лекалами з точністю до тисячної міліметра. Це призводить до дуже щільній боротьбі на дистанції.

Виходить, що з одного боку швертбот дуже простий і доступний. А з іншого, ніж яхта простіше, тим менше у гонщиків є можливість домогтися більшої швидкості за рахунок ускладнення налаштувань. При мінімальному наборі снастей яхтсмену потрібно не менше майстерність для того, щоб вийти вперед серед рівних, ніж на яхті складної конструкції.

"Лазер" дуже швидко став популярної човном як серед любителів пляжного відпочинку, так і серед більш професійних яхтсменів. Ще в 80-х роках американські фінністи активно тренувалися на "лазер". Якщо порівнювати ці дві яхти, то "Лазер" більш вертка човен, ніж "Фінн", тому таким чином олімпійці тренували свою реакцію і координацію. Хоча, фізично "Фінн" набагато більш важкий клас.

Перший чемпіонат світу в класі "Лазер" був проведений в 1974 році на Бермудах і зібрав тоді представників з 24 країн. У 1996 році на Олімпійських Іграх в Атланті "Лазер" дебютував як новий олімпійський клас для чоловіків. На відміну від "Фінна", де вага яхтсмена, який розраховує на успіх повинен бути більше 85 кг, в "лазер" можна домогтися гарного результату навіть при вазі в 70 кілограмів. Тому з 1996 року "легкі" спортсмени теж отримали можливість добре виступати на Олімпіаді. Першим Олімпійським Чемпіоном в новому класі став молодий бразіліец Роберт Шайдт, який на той момент вже був триразовим чемпіоном світу в цьому класі. Після, Роберт виграє ще п'ять Чемпіонатів та одну Олімпіаду, і стане найвидатнішим гонщиком в історії класу.

З 2008 року жіночий олімпійський клас "Європа" для одинаків був замінений на модифікацію стандартного "Лазера" - "Лазер Радиал". "Радиал" має абсолютно такий же корпус як і стандартний "Лазер", з тією лише відмінністю, що його парус трохи менше - 5.76 кв.м проти 7.06 кв.м у стандарту. "Лазер Радиал" найкраще підходить для спортсменів вагою 60-65 кілограмів і тому був рекомендований як новий олімпійський клас для жінок. Першою олімпійською чемпіонкою в "радіаль" стала знаменита Анна Таннікліф.

На Олімпіади 2016 "Лазер" і "Лазер Радиал" знову будуть представлені в якості одиночних яхт для чоловіків і жінок. Після виключення "Зоряного" і віндсерфінгу з програми Олімпіади 2016 в світі яхтсменів багато говорили про те, що дві одиночні чоловічі яхти на Олімпійських Іграх - це занадто багато. Одні виступають за виключення "Фінна" - мовляв, дуже дорога і складна яхта. А прихильники цієї яхти небезпідставно стверджують, що яхтсмен, який виступає на Олімпійських Іграх, повинен бути великим і сильним. Яким буде рішення ради МССБ (ISAF) щодо складу олімпійських класів після Ігор в Лондоні поки важко сказати - занадто несподіваними є рішення деяких її членів. Але найближчі п'ять років ці два класи нас ще точно порадують своїми видовищними гонками.

Діаграми вимірювань

У 120 країнах світу ходять під вітрилом більше 184 000 швертботів Laser. Кожен з них побудований в суворій відповідності з правилами класу, що виключає можливість застосування удосконалень, які є причиною більшого числа апеляцій на змаганнях. Виходячи на гонку на Laser, Ви можете бути впевнені, що всі інші учасники регати використовують абсолютно такі ж суду, і будь-яка перемога стане винятковою заслугою самого яхтсмена, ніяк не пов'язаної з спритністю його постачальника суднового устаткування. Крім того, це означає, що Ваш Laser ніколи не застаріє.
Image
Image

Стандартный парус и мачта снизу

Image

Стандартная секция MkII Sail & Mast Bottom

Image

Радиальная секция паруса и мачты

Image

4.7 Нижняя часть паруса и мачты

Image

Красный ромб

Image

Пошук